Słowa i frazy kluczowe
Dla każdego twórcy bloga lub innej strony internetowej czy też dziennikarza bądź copywritera internetowego ważne jest właściwe dobieranie i używanie słów i fraz kluczowych. Mają one bowiem duże znaczenie dla optymalizowania i pozycjonowania treści publikowanych w internecie.
Co to są słowa i frazy kluczowe?
Słowa kluczowe to po prostu wyrazy, które wpisujemy w Google, by znaleźć interesującą nas stronę, np. „żwirki” albo „alarmy”, „wazy” czy „lasy”. Prawdę jednak mówiąc, rzadko kto wpisuje w okienko wyszukiwarki internetowej pojedyncze wyrazy.
Pojedyncze wyrazy są po prostu zbyt ogólne. Słowo „żwirek”, na przykład, może oznaczać i żwirek akwariowy, i żwirek dla kota. Dlatego zwykle wpisujemy „żwirek dla kota”, „alarmy samochodowe”, „wazy na zupę”, „lasy deszczowe”. I to są właśnie frazy kluczowe.
Jakie słowa i frazy kluczowe są odpowiednie?
Jeśli chcemy docierać do jak największej liczby użytkowników internetu, musimy używać właściwych słów i fraz kluczowych. W tym przypadku „właściwy” oznacza „najczęściej używany przez internautów”.
Chcemy na przykład napisać artykuł o roślinach, które uprawiamy w mieszkaniach. Czy większość internautów wpisuje w okienko wyszukiwarki frazę „rośliny uprawiane w mieszkaniu” czy też „rośliny na parapet”? A może najczęściej wpisywana fraza brzmi „rośliny doniczkowe”?
Jeśli wybierzemy najbardziej popularne słowa i frazy kluczowe, znajdzie nas największa liczba użytkowników internetu.
Jak sprawdzić, które słowa i frazy kluczowe są najlepsze?
Wyboru słów kluczowych możemy dokonywać intuicyjnie. Najlepsi seo-copywriterzy to właśnie tacy, którzy bez pomocy takich narzędzi, jak Google AdWords potrafią intuicyjnie wyczuć, które słowa i frazy kluczowe są najlepsze. Do tego potrzebne jest jednak pewne doświadczenie i sporo wrodzonego talentu.
Na szczęście przy wyborze właściwych fraz i słów kluczowych możemy skorzystać z pomocy. Najbardziej przydatne jest na przykład wspomniane wyżej Google AdWords. Możemy także zapytać członków rodziny i znajomych, jakich słów oni by użyli.
Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: Robert Scoble, Flickr.com
Jacek P. Narożniak
Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.