Słowa i frazy kluczowe

Słowa i frazy kluczowe

Dla każdego twórcy bloga lub innej strony internetowej czy też dziennikarza bądź copywritera internetowego ważne jest właściwe dobieranie i używanie słów i fraz kluczowych. Mają one bowiem duże znaczenie dla optymalizowaniapozycjonowania treści publikowanych w internecie.

Co to są słowa i frazy kluczowe?

Słowa kluczowe to po prostu wyrazy, które wpisujemy w Google, by znaleźć interesującą nas stronę, np. „żwirki” albo „alarmy”, „wazy” czy „lasy”. Prawdę jednak mówiąc, rzadko kto wpisuje w okienko wyszukiwarki internetowej pojedyncze wyrazy.

Pojedyncze wyrazy są po prostu zbyt ogólne. Słowo „żwirek”, na przykład, może oznaczać i żwirek akwariowy, i żwirek dla kota. Dlatego zwykle wpisujemy „żwirek dla kota”, „alarmy samochodowe”, „wazy na zupę”, „lasy deszczowe”. I to są właśnie frazy kluczowe.

Jakie słowa i frazy kluczowe są odpowiednie?

Jeśli chcemy docierać do jak największej liczby użytkowników internetu, musimy używać właściwych słów i fraz kluczowych. W tym przypadku „właściwy” oznacza „najczęściej używany przez internautów”.

Chcemy na przykład napisać artykuł o roślinach, które uprawiamy w mieszkaniach. Czy większość internautów wpisuje w okienko wyszukiwarki frazę „rośliny uprawiane w mieszkaniu” czy też „rośliny na parapet”? A może najczęściej wpisywana fraza brzmi „rośliny doniczkowe”?

Jeśli wybierzemy najbardziej popularne słowa i frazy kluczowe, znajdzie nas największa liczba użytkowników internetu.

Jak sprawdzić, które słowa i frazy kluczowe są najlepsze?

Wyboru słów kluczowych możemy dokonywać intuicyjnie. Najlepsi seo-copywriterzy to właśnie tacy, którzy bez pomocy takich narzędzi, jak Google AdWords potrafią intuicyjnie wyczuć, które słowa i frazy kluczowe są najlepsze. Do tego potrzebne jest jednak pewne doświadczenie i sporo wrodzonego talentu.

Na szczęście przy wyborze właściwych fraz i słów kluczowych możemy skorzystać z pomocy. Najbardziej przydatne jest na przykład wspomniane wyżej Google AdWords. Możemy także zapytać członków rodziny i znajomych, jakich słów oni by użyli.

Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: Robert Scoble, Flickr.com

Jacek P. Narożniak

Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.

Udostępnij post na:
Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Identyfikator
E-mail
Witryna internetowa