Jeden opis produktu wiosny nie czyni

Jeden opis produktu wiosny nie czyni

A dokładniej mówiąc, jeden opis produktu wyniesie naszego sklepu internetowego na czołowe miejsce w wynikach wyszukiwarek internetowych. Nawet idealnie napisany. Owszem z pewnością może zachęcić klientów do zakupu tego produktu, jeśli już na niego w internecie natrafią. Podstrona z produktem też może się trochę lepiej pozycjonować. Ale to naprawdę nie wystarczy.

Pozycjonowanie strony internetowej jest złożonym procesem

Wspominam o tym, ponieważ nie tak dawno ktoś zamówił u mnie jeden opis jednego produktu – tak na próbę, by sprawdzić, jakie będę efekty. Klient nasz Pan, jak to mówią, obawiam się jednak, że z jednym opisem efekty nie będą aż tak duże, jakby sobie tego życzył. Dlaczego?

Liczbę produktów w sklepie internetowymi możemy liczyć w dziesiątkach lub setkach. Jeden dobrze przygotowany opis wśród innych, niezgodnych z SEO jest niczym kropla w morzu. Nie liczmy na to, że dzięki niemu nasza strona „spodoba się” Google na tyle, by zaczęło ją promować.

Pozycjonowanie każdej strony internetowej jest procesem złożonym z wielu licznych elementów. Aby odnieść znaczący sukces, swymi działaniami powinniśmy objąć całą stronę, a nie tylko jedną z jej podstron. W przypadku sklepu internetowego podstrony, na której umieściliśmy nasz opis produktu

Jeden dobry opis nie zwiększy znacząco liczby wejść na stronę

Jeden dobry opis produktu nie zwiększy nam znacząco sprzedaży. Nawet, jeśli jego pozycja w wynikach wyszukiwarek internetowych się podniesie. Zastanówmy się, dlaczego. To proste, przyciągnie on uwagę tylko tych klientów, którzy tym produktem są zainteresowani. A co z innymi, które sprzedajemy w naszym sklepie?

Jeśli chcemy docierać do jak największej liczby klientów, musimy zadbać o pozycjonowanie wszystkich podstron z produktami na stronie naszego sklepu. Tylko to wygeneruje nam dużą liczbę wejść na stronę. A końcowym efekcie – znacząco w zadowalającym stopniu zwiększy sprzedaż.

Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: russell_ux, Flickr.com

Jacek P. Narożniak

Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.

Udostępnij post na:
Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Identyfikator
E-mail
Witryna internetowa