Rola zdjęć na stronie internetowej
Czy też wy tak samo, gdy wchodzicie na stronę internetową, pozbawioną kolorowych i ciekawych zdjęć, nie nęci was jej dalsze przeglądanie? To zupełnie normalne i trochę dziwne jest to, że takie strony jeszcze istnieją w sieci. Wczasach kultury obrazkowej?
Człowiek jest wzrokowcem
Właściwie nie ma w tym niczego dziwnego, że reagujemy na kolorowe, interesujące zdjęcia, rysunki i inne ilustracje. Jesteśmy wszak wzrokowcami – oczy są naszymi najważniejszym narządem zmysłów. To głównie przy jego pomocy postrzegamy świat. Można więc powiedzieć, że wszechobecna, coraz bardziej dominująca kultura obrazkowa ma korzenie w ludzkiej naturze.
Oczywiście istnieją inne sprzyjające jej czynniki. Jednym z nich jest zapewne ciągle rosnące tempo życia. Mamy coraz mniej czasu, więc chcemy szybciej i łatwiej zdobywać informacje. Stąd popularne ostatnio infografiki. Pewnie coś tracimy, ale nie o tym miało być. Niezależnie od przyczyn, internet coraz bardziej oddaje się we władanie obrazom, a tekst wydaje się stawać tylko dodatkiem do ilustracji, czego najlepszym przykładem są portale społecznościowe.
Zdjęcia czynią stronę bardziej atrakcyjną
Podobno duża liczba atrakcyjnych zdjęć zwiększa oglądalność strony WWW nawet o 90%. Nie potrzeba jednak żadnych badań statystycznych, by stwierdzić, że bogato ilustrowana strona jest ciekawsza, niż ta, na której żadnego zdjęcia nie zobaczysz. A jednak nadal się takie strony spotyka.
Najbardziej zaskakuje mnie, gdy są to sklepy internetowe. Przecież od zainteresowania użytkowników internetu zależą dochody ich właścicieli. W tym przypadku najważniejsze są oczywiście dobre zdjęcia produktów, ale ograniczanie się tylko do nich jest błędem.
Zdjęcia niosą informacje
Zdjęcia mogą być dla użytkowników naszej strony dodatkowym źródłem informacji. Nie mówię tu nawet o klasycznych infografikach, których jest to podstawowym zadaniem. Dlatego najlepiej jest tak dobierać fotografie, by doskonale uzupełniały treść artykułów, które ilustrują. Jeśli oczywiście dysponujemy takowymi, co nie zawsze ma miejsce.
Zdjęcia narzędziem marketingowym
Zdjęcia po prostu ogrywają ogromną role w reklamie. Nawet najciekawsza oferta może zostać niezauważona, gdy pozbawiona jest odpowiednio dobranej grafiki. Dzięki obrazom możemy wypromować nie tylko produkt, markę czy firmę, ale również siebie i własną stronę internetową.
Jeśli zatem chcemy zaistnieć w sieci, pamiętajmy o obrazkach.
Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: Aline Beatriz, Flickr.com
Jacek P. Narożniak
Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.