Opisy produktów – To nie takie łatwe!

Opisy produktów – To nie takie łatwe!

Każdy sklep internetowy powinien mieć na swojej stronie dobre opisy produktów. Przecież to właśnie one zawierają informacje o danym towarze, które są ważne dla klienta. Wydaje się, że tworzenie opisów produktów jest bardzo łatwe. Ale czy na pewno?

Opisy produktów – trudniejsze niż się wydaje

Ze wszystkich tekstów, jakie są zamawiane u copywriterów, opisy produktów są często bardzo nisko opłacane. Tymczasem w przygotowanie dobrego opisu produktu trzeba włożyć nie mniej wysiłku niż w niejeden innego rodzaju tekst. Czy ktoś z Was próbował przygotować na przykład unikalne opisy 20 niemal identycznych produktów? Na przykład 20 karm dla psów tej samej marki, które minimalnie różnią się od siebie składem?

Dlaczego przygotowanie opisów produktów nie jest łatwym zadaniem?

Cóż, na powyższe pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Przede wszystkim opisy produktów powinny być napisane tak, by zawierały wszystkie najważniejsze informacje o towarze, szczególnie jego zalety, by zachęcić klientów do zakupu. Na tym jednak nie koniec.

Dobry opis produktu do sklepu internetowego musi być przygotowany zgodnie z zasadami SEO. Konkurencja wśród sprzedawców w sieci jest tak duża a liczba sklepów internetowych tak ogromna, że trzeba zrobić wszystko, by się przebić. Między innymi sprawić, by strona naszego sklepu wyświetlała się jak najwyżej w wyszukiwarce Google.

Opisy produktów powinny zatem zawierać odpowiednie słowa i frazy kluczowe oraz być unikalne. Pół biedy, jeśli musimy przygotować kilkanaście opisów całkiem różnych produktów. Gorzej, gdy tych produktów jest kilkaset. Gdy na przykład musimy przygotować opisy do wszystkich produktów w sklepie. A wiele z nich dotyczy produktów niemal identycznych.

Weźmy chociażby pod uwagę taką branże zoologiczną. Istnieje wiele różnych marek, które reprezentowane są przez liczne wyroby różniące się drobnymi szczegółami. By stworzyć do nich dobre, oryginalne i zgodne z SEO opisy, trzeba się sporo napracować.

A gdy musimy nie tylko przygotować opisy produktów, ale też je wstawić? Wiem coś na ten temat. Stworzyłem i opublikowałem naprawdę dużo takich tekstów, gdy współpracowałem ze sklepami zoologicznymi.

Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: Pixabay.com

Jacek P. Narożniak

Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.

Udostępnij post na:
Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Identyfikator
E-mail
Witryna internetowa