Nazwisko autora tekstów a pozycjonowanie strony

Nazwisko autora tekstów a pozycjonowanie strony

Dobre artykuły na stronie internetowej są niewątpliwym kluczem do jej sukcesu. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę z tego, że niebagatelne znaczenie ma także to, kto te artykuły napisał. Możecie wierzyć lub nie, ale nazwisko autora może nie tylko przyciągnąć uwagę czytelników, ale również znacząco pomóc w wypozycjonowaniu naszej strony, czyli umieszczenia jej na czołowych miejscach w wyszukiwarce Google.

W jaki sposób nazwisko autora artykułów może pomóc wypozycjonować stronę internetową?

Zauważyłem, iż niektórzy właściciele czy też administratorzy stron i serwisów internetowych nie przywiązują specjalnej wagi do autorów tekstów. Często nawet nie umieszczają ich nazwisk przy publikowanych artykułach, ewentualnie wstawiają tylko ich inicjały To bardzo poważny błąd. Umieszczając pod artykułami nazwisko ich autora zyskaliby bardzo wiele. A jeszcze więcej, jeśli nazwisko to cieszyłoby się uznaniem wśród użytkowników internetu.

Warto zaangażować do współpracy autora lub autorów tekstów, którzy są znani. Jeśli nazwisko autora artykułów budzi zaufanie internautów, to tym samym wzrasta prestiż strony internetowej, na której jego teksty są publikowane. To chyba logiczne, prawda? Ceniony autor zawsze przyciągają uwagę czytelników. Jednakże nie tylko w tym tkwi siła nazwiska autora teksów w przypadku stron internetowych.

Indeksując artykuł opublikowany na stronie, wyszukiwarka Google bierze pod uwagę także imię i nazwisko jego autora. Dla Google to bardzo ważna fraza kluczowa, którą poddaje analizie, sprawdzając przede wszystkim to, czy gdzieś już takie nazwisko się w sieci pojawiło. Jeśli tak, to przyznaje artykułowi kilka dodatkowych punktów.

Autor, którego nazwisko pojawia się w internecie bardzo często, cieszy się większym zaufaniem wyszukiwarki Google – tym większym, im częściej można człowieka w sieci znaleźć. To zaś sprawia, że i jego artykuły zyskują w „oczach Google” na wartości, co w efekcie skutkuje tym, że są wyżej pozycjonowane. Już samo nazwisko autora artykułu umieszczone u dołu tekstu wiele daje, ale najlepiej zainstalować specjalny moduł autora.

Nie chcę się chwalić (choć właśnie to robię), ale to, że tak szybko udało mi się wypozycjonować mój nowy serwis o kotach (patrz: Wypozycjonować stronę w 1 miesiąc!), zawdzięczam przede wszystkim temu, że moje nazwisko od bardzo dawna jest znane w sieci. Zaczęło się pojawiać w internecie jeszcze wtedy, gdy pisałem dla prasy drukowanej, ale utwierdziło swoją pozycję, kiedy zacząłem publikować artykuły na blogach i stronach internetowych.

Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: Jack Tian, Flickr.com

Jacek P. Narożniak

Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.

Udostępnij post na:
Share

Komentarze

  1. Tomasz 26 maja, 2015 at 8:43 pm

    Mnie się to wydaje logiczne

Skomentuj Tomasz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Identyfikator
E-mail
Witryna internetowa