Kim jest seo-copywriter?

Kim jest seo-copywriter?

Seo-copywriter to po prostu copywriter, tyle że tworzący treści publikowane w internecie. Nie pisze on jednak zwykłych teksów, ale takie, które będą dobrze punktowane przez wyszukiwarkę Google. Jednym słowem seo-copywriter zajmuje się optymalizowaniem i pozycjonowaniem stron internetowych.

Czym charakteryzują się teksty pisane przez seo-copywritera?

Jak to sugeruje przedrostek, seo-copywriter przy pisaniu tekstów, zwraca szczególną uwagę na to, by były one zgodne z zasadami SEO. Czyli na co? Na przykład na to, by zawierały one właściwe słowa i frazy kluczowe, gdyż mają zasadnicze znaczenie dla wyszukiwarek internetowych.

Seo-copywriter dba również o to, by nadać tekstom optymalny układ. Musi wybrać właściwy tytuł i śródtytuły. Podzielić je na na odpowiednie akapity. Z pozoru może wydawać się to prostym zadanie, w praktyce jednak wymaga sporej wiedzy z optymalizowania i pozycjonowania stron internetowych oraz pewnym wyczuciem.

Oczywiście, prócz tego seo-copywriter musi umiejętnie władać piórem i mieć dobre pomysły. Stąd wniosek, że jego praca jest trudniejsza od pracy zwykłego copywritera.

Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: Benoit Arsenault, Flickr.com

Jacek P. Narożniak

Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.

Udostępnij post na:
Share

Komentarze

  1. Piotrek 15 sierpnia, 2015 at 8:39 pm

    Czyli seo-copywriter to ktoś, kto pisze reklamy do internetu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Identyfikator
E-mail
Witryna internetowa