Kim jest seo-copywriter?
Czym charakteryzują się teksty pisane przez seo-copywritera?
Jak to sugeruje przedrostek, seo-copywriter przy pisaniu tekstów, zwraca szczególną uwagę na to, by były one zgodne z zasadami SEO. Czyli na co? Na przykład na to, by zawierały one właściwe słowa i frazy kluczowe, gdyż mają zasadnicze znaczenie dla wyszukiwarek internetowych.
Seo-copywriter dba również o to, by nadać tekstom optymalny układ. Musi wybrać właściwy tytuł i śródtytuły. Podzielić je na na odpowiednie akapity. Z pozoru może wydawać się to prostym zadanie, w praktyce jednak wymaga sporej wiedzy z optymalizowania i pozycjonowania stron internetowych oraz pewnym wyczuciem.
Oczywiście, prócz tego seo-copywriter musi umiejętnie władać piórem i mieć dobre pomysły. Stąd wniosek, że jego praca jest trudniejsza od pracy zwykłego copywritera.
Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: Benoit Arsenault, Flickr.com
Jacek P. Narożniak
Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.
Czyli seo-copywriter to ktoś, kto pisze reklamy do internetu