Jak zostać copywriterem?
Czy trzeba lubić pisać, by być copywriterem?
Stanowczo i jednoznacznie muszę powiedzieć, że tak! Nie można być ani dobrym dziennikarzem, ani copywriterem, jeśli nie lubi się tej pracy. Po prostu nie piszesz wtedy od serca, tylko zmuszasz się do pisania. A wtedy raczej nie tworzysz dobrych tekstów.
Powinniśmy mieć też głowę pełną pomysłów zwłaszcza, jeśli myślimy o tworzeniu reklam. Wcale nie tak łatwo stworzyć chwytliwy tekst reklamowy. A najtrudniejsze są hasła reklamowe. Przecież w kilku słowach musimy przekazać najważniejsze informacje, i do tego w taki sposób, by przekonać ludzi do reklamowanego produktu. Nieco łatwiej napisać dłuższe teksty reklamowo-promocyjne.
Czy aby zostać copywriterem musimy skończyć jakąś specjalną szkołę?
Nie, chociaż wielu pracodawców preferuje pracowników na przykład po dziennikarstwie. Można więc pomyśleć przynajmniej o jakimś dodatkowym kursie dziennikarskim. Moim zdaniem jednakże, podobnie jak w zawodzie dziennikarza, w pracy copywritera najważniejsze są umiejętności.
Nie ma więc większego znaczenia to, czy jesteśmy absolwentami jakiegoś kierunku dziennikarskiego, jeśli potrafimy pisać i potrafimy udowodnić ewentualnemu pracodawcy, że jesteśmy w tym dobrzy.
Jak zacząć pracę w zawodzie copywritera?
No cóż, nie ma jednego niezawodnego sposobu. Trzeba przeglądać ogłoszenia o prace, wysyłać CV do ludzi, którzy szukają copywriterów. Problem w tym, iż bardzo często szukają oni ludzi z doświadczeniem. Dlatego warto jeszcze w trakcie studiów rozejrzeć się za jakąś dziennikarską praktyką.
Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: Mike Rohde, Flickr
Jacek P. Narożniak
Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.