Jak urozmaicić opisy produktów w sklepie internetowym?

Jak urozmaicić opisy produktów w sklepie internetowym?

Postanowiłem jeszcze raz poruszyć kwestię opisów w sklepach internetowych. Tym razem proponuję, byśmy zastanowili się nad tym, jak można je urozmaicić. To ważna sprawa, zwłaszcza, gdy na stronie naszego sklepu poza nimi niewiele więcej się znajduje.

Dodanie do opisów produktów kilku akapitów z dodatkowymi informacjami

Najprostszym sposobem na urozmaicenie opisów produktów jest dodanie do każdego opisu kilku akapitów z jakimiś dodatkowymi informacjami. Rzecz jasna powinny być one powiązane z produktem, którego opis dotyczy. W przeciwnym razie wstawienie ich nie ma sensu. O czym możemy napisać?

Mamy wiele możliwości. Jedną z nich jest dodanie krótkiego tekstu poradnikowego. Jeśli opis dotyczy na przykład butów zimowych, wstawmy jeden, dwa akapity o ty, jak chronić obuwie przed solą, którą posypywane są ulice. Albo kilka słów o tym, na co zwrócić uwagę przy zakupie butów.

Możemy też dodać jaką ciekawostkę, którą możemy zatytułować: Czy wiesz, że… Jeśli dajmy na to, sprzedajemy karmę dla kotów rosyjskich niebieskich, napiszmy: Czy wiesz, że… koty rosyjskie niebieskie pochodzą z Archangielska, rosyjskiego miasta położonego nad Morzem Północnym.

Innym rozwiązaniem jest wstawienie ciekawego cytatu, o ile znajdziemy jakiś powiązany z produktem. Cytaty nie stanowią jednak treści unikalnych, ale i tak zwiększają kontent i urozmaicają go.

Komentarze i opinie naszych klientów o opisywanym produkcie

Komentarze i opinie naszych klientów o opisywanym produkcie to także jeden z prostszych sposób na urozmaicenie opisów produktów. Nowoczesne skrypty do tworzenia i obsługi sklepów internetowych standardowo daje takie możliwości. Aby zachęcić klientów do publikowania opinii, możemy na stronach z produktami, których nikt jeszcze nie komentował wyświetlać następującą informację:

Nikt jeszcze nie dodał opinii na temat tego produktu. Jeśli nazwa produktu spełnia Twoje oczekiwania, napisz o tym. Pomożesz w ten sposób innym osobom w podjęciu decyzji o jego ewentualnym zakupie.

Najlepiej ustawić moderację wstawianych komentarzy, by usuwać wulgaryzmy. Nie bójmy się jednak komentarzy negatywnych. Same pozytywne opinie przy każdym produkcie wzbudzają nieufność u klientów.

Wyświetlanie informacji o podobnych produktach

Moduł wyświetlający podobne produkty także jest prostym sposobem urozmaicania contentu na podstronach produktów. Dodatkowo zachęca klientów do zapoznania się tymi towarami, czyli generuje nam ruch na stronie.

Wystarczy tylko zainstalować i włączyć odpowiednią wtyczkę. To taki mały program komputowy, który na podstawie pewnych słów kluczowych wyszukuje odpowiednie produkty.

Zainstalowanie modułów wyświetlających inne informacje od klientów

Interesującą formą urozmaicania opisów produktów jest dodanie modułów z informacjami typu: Produkt ten poleca tylu a tylu użytkowników lub umożliwiających ocenę towarów poprzez przyznawanie im punktów. Tego typu moduły pomagają klientom podjęcie decyzji kupna.

Powyższe pomysły nie wyczerpują rzecz jasna wszystkich możliwości urozmaicenia opisów produktów.

Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: Christian Rivera, Flickr.com

Jacek P. Narożniak

Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.

Udostępnij post na:
Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Identyfikator
E-mail
Witryna internetowa