Dobre opisy produktów w sklepie internetowym to podstawa!

Dobre opisy produktów w sklepie internetowym to podstawa!

Bez wahania powiem, że w sklepie internetowym najważniejsze są opisy produktów. Nie tylko dlatego, że mają zachęcić klienta do zakupu towaru, ale też dlatego, że tworzą główny content na stronie sklepu. Można jednak odnieść wrażenie, że nie każdy właściciel sklepu internetowego zdaje sobie z tego sprawę, albo po prostu nie wie, jak powinien wyglądać dobry opis towaru. Zanim jednak powiemy sobie, jak pisać prawidłowe opisy, wyjaśnijmy sobie…

Dlaczego opisy produktów w sklepie internetowym są tak ważne!

Odpowiedź na pytanie o to, dlaczego opisy produktów są tak ważne wydaje się bardzo prosta: mają przekonać do zakupu towarów. Owszem to prawda, podane przez informacje o produkcie powinny tak oczarować klienta, by bez większego wahania nabył to, co mu oferujemy. Co nie znaczy, że ma się on składać się z samych sloganów reklamowych!

Pamiętajmy o tym, że opis jest dla klienta głównym źródłem informacji o produkcie. Zdjęcie towaru ma tylko przyciągnąć jego uwagę. Zdjęcia nie da się jednak dotknąć, obejrzeć z każdej strony, założyć itd. W sklepie internetowym szczegółowe informacje o produkcie klient może uzyskać jedynie z tego, co o nim zostało na stronie napisane. Jeśli zdobyta wiedza go zadowoli, kup produkt, jeśli nie – nie kupi!

Wszystko to jest całkiem oczywiste. Wielu sprzedawców zapomina jednak o jeszcze jednej, nie mniej ważnej, a może nawet ważniejszej, roli opisów produktów w sklepie internetowym:

Dobry opis produktu w sklepie internetowym ma istotny wpływ na pozycjonowanie strony sklepu w wyszukiwarce Google!

Treść strony (content) jest jednym z elementów, które decydują o tym, na której pozycji uplasuje się ona w rankingu Google. A jak to już wspomniałem na wstępie, opisy produktów tworzą na stronach sklepów internetowych główny content. Innych treści zwykle nie znajdziemy na nich wiele, gdyż podstawowym zadaniem sklepu jest sprzedawanie – najważniejszy jest tu towar i informacja o nim. Skoro tak, to siłą rzeczy opisy towarów w sklepie internetowym mają decydujące znaczenie.

Może się nam to nie podobać, ale jeśli nie widać nas w Google, to tak, jakby nas w ogóle nie było. Możemy mieć najlepszy towar na świecie, po najniższych cenach, jeśli jednak nikt nie wie o naszym istnieniu, to i tak go nie sprzedamy. Musimy więc zrobić wszystko, by użytkownicy internetu nas znaleźli. To zaś oznacza, że strona naszego sklepu powinna plasować się jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki Google! Na pierwszej, drugiej, maksymalnie trzeciej, czwartej stronie – mało komu chce się zaglądać dalej.

A zatem, by zdobyć klienta naszego sklepu internetowego musimy:

  • w pierwszej kolejności pozwolić mu się znaleźć w Google, czyli zadbać o dobre opisy produktów,
  • a dopiero po tym przyciągnąć jego uwagę atrakcyjnym towarem i cenami!

Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: Tim Reckmann, Flikr.com

Jacek P. Narożniak

Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.

Udostępnij post na:
Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Identyfikator
E-mail
Witryna internetowa