Dobre opisy produktów w sklepie internetowym to podstawa!
Dlaczego opisy produktów w sklepie internetowym są tak ważne!
Odpowiedź na pytanie o to, dlaczego opisy produktów są tak ważne wydaje się bardzo prosta: mają przekonać do zakupu towarów. Owszem to prawda, podane przez informacje o produkcie powinny tak oczarować klienta, by bez większego wahania nabył to, co mu oferujemy. Co nie znaczy, że ma się on składać się z samych sloganów reklamowych!
Pamiętajmy o tym, że opis jest dla klienta głównym źródłem informacji o produkcie. Zdjęcie towaru ma tylko przyciągnąć jego uwagę. Zdjęcia nie da się jednak dotknąć, obejrzeć z każdej strony, założyć itd. W sklepie internetowym szczegółowe informacje o produkcie klient może uzyskać jedynie z tego, co o nim zostało na stronie napisane. Jeśli zdobyta wiedza go zadowoli, kup produkt, jeśli nie – nie kupi!
Wszystko to jest całkiem oczywiste. Wielu sprzedawców zapomina jednak o jeszcze jednej, nie mniej ważnej, a może nawet ważniejszej, roli opisów produktów w sklepie internetowym:
Dobry opis produktu w sklepie internetowym ma istotny wpływ na pozycjonowanie strony sklepu w wyszukiwarce Google!
Treść strony (content) jest jednym z elementów, które decydują o tym, na której pozycji uplasuje się ona w rankingu Google. A jak to już wspomniałem na wstępie, opisy produktów tworzą na stronach sklepów internetowych główny content. Innych treści zwykle nie znajdziemy na nich wiele, gdyż podstawowym zadaniem sklepu jest sprzedawanie – najważniejszy jest tu towar i informacja o nim. Skoro tak, to siłą rzeczy opisy towarów w sklepie internetowym mają decydujące znaczenie.
Może się nam to nie podobać, ale jeśli nie widać nas w Google, to tak, jakby nas w ogóle nie było. Możemy mieć najlepszy towar na świecie, po najniższych cenach, jeśli jednak nikt nie wie o naszym istnieniu, to i tak go nie sprzedamy. Musimy więc zrobić wszystko, by użytkownicy internetu nas znaleźli. To zaś oznacza, że strona naszego sklepu powinna plasować się jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki Google! Na pierwszej, drugiej, maksymalnie trzeciej, czwartej stronie – mało komu chce się zaglądać dalej.
A zatem, by zdobyć klienta naszego sklepu internetowego musimy:
- w pierwszej kolejności pozwolić mu się znaleźć w Google, czyli zadbać o dobre opisy produktów,
- a dopiero po tym przyciągnąć jego uwagę atrakcyjnym towarem i cenami!
Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: Tim Reckmann, Flikr.com
Jacek P. Narożniak
Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.