Czym zajmuje się copywriter?
Baaa… chyba już wszystkim… Oczywiście przesadzam. Wiadomo, że nie wszystkim, ale wieloma rzeczami. Tymi, które związane są reklamą, dziennikarstwem itd. Ogólnie mówiąc – ze „słowem”.
Zgodnie z definicją copywriter jest twórcą tekstów i sloganów reklamowych, które wykorzystywane są w reklamach w różnych mediach drukowanych i elektronicznych. Wymyśla treść broszur promocyjnych, scenariuszy do reklam radiowych i telewizyjnych. Uczestniczy w całym procesie powstawania reklam.
Tyle definicja. W praktyce praca copywriterów wykracza poza pisanie tekstów reklamowych. Zgłaszają się do nich ludzie, którzy poszukują autorów wpisów na blogi, artykułów poradnikowych i innych treści publikowanych na stronach internetowych lub w prasie, które nie mają bezpośredniego związku z reklamą.
Dziś, gdy internet cieszy się tak ogromną popularnością i wypiera prasę drukowaną, wielu copywriterów wyspecjalizowało się w tworzeniu treści, które publikowane są wyłącznie w internecie. Ich praca łączy się z pracą osoby zajmującej się optymalizacją i pozycjonowaniem stron WWW i wymaga dobrego opanowania SEO.
Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: H.D., Flickr.com
Jacek P. Narożniak
Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.