Artykuły sponsorowane – Publikować czy nie?

Artykuły sponsorowane – Publikować czy nie?

Artykuły sponsorowane są jednym ze sposobów zarabiania na blogu. Im większą popularnością cieszy się nasza strona, tym więcej reklamodawców się do nas zgłasza. Warto jednak zwracać uwagę na to, co publikujemy, udostępniające słabe teksty czy promując złej jakości wyroby możemy więcej stracić niż zyskać.

Artykuł sponsorowany – Czym on jest?

Artykuł sponsorowany to nic innego, jak tekst promujący firmę, markę, produkt itd. W ten sposób możemy reklamować praktycznie wszystko, nawet jakąś ideę. Jest to więc nic innego jak forma reklamy.

W tekstach sponsorowanych publikowanych w internecie często umieszcza się linka, który prowadzi do strony reklamodawcy.

Celem zamieszkania linków wpisów sponsorowanych jest nie tylko przekierowanie czytelników do strony reklamodawców, Służą również pozycjonowaniu tych stron, dlatego reklamodawcy zwykle życzą sobie, by linki oznaczone były atrybutem „dofollow”

Artykuł sponsorowany – Tylko dobrej jakości!

Teksty sponsorowane są bardzo dobrą formą zarabiania na blogu. Aby jednak przynosiły nam konkretne pieniądze, nasz blog musi mieć dużą liczbę czytelników i wysoko pozycjonować się w wyszukiwarce Google. Im więcej odbiorców, tym więcej reklamodawców.

Pamiętajmy jednak, że działa to w obie strony. Artykuły sponsorowane mają wpływ na zainteresowanie internautów naszym blogiem i na jego pozycjonowanie. Dlatego czasami warto zrezygnować z zarobku niż opublikować tekst niskiej jakości i mało atrakcyjny dla naszych czytelników.

Z doświadczenia wiem, że reklamodawcy nie zawsze przysyłają nam dobre teksty do publikacji. Nie chodzi o to, że brak poprawności merytorycznej – z tym akurat rzadko miałem okazję się spotkać. Chodzi mi o to, że są one na niskim poziomie. Często nie wnoszą nic nowego na stronię a wręcz powielają informacje, które już na niej się znajdują w innych artykułach.

To ostatnie najtrudniej mi zrozumieć. Wiem, że teksty sponsorowane tworzone są często przez copywriterów, którzy nie są specjalistami w danej dziedzinie. Nie rozumiem tylko, dlaczego pracownicy działu marketingu i reklamy nie zadadzą sobie trudu, by sprawdzić jakie teksty znajdują się już na blogu, na którym chcą umieścić wpis sponsorowany.

Dobry tekst sponsorowany po prostu musi wnosić nową treść do naszego bloga. Powinien być też dobrze i ciekawie napisany. Tylko wtedy ich opublikowanie ma jakikolwiek sens. Niezależnie od tego, czy napisaliśmy go sami, czy otrzymaliśmy od reklamodawcy.

Artykuł sponsorowany – Tylko promujący wartościowe rzeczy!

Rozsądnym jest promowanie na blogu tylko dobrych produktów i innych wartościowych rzeczy. Publikowanie artykułów sponsorowanych reklamujących coś, co jest miernej jakości lub wzbudza jakiekolwiek inne wątpliwości może narazić nas na krytykę naszych czytelników.

Każdy tworzący w sieci wystawia się na krytykę internautów. Często jest to zwykły hejt, lecz w tym przypadku nieprzychylne słowa nie są całkiem bezzasadne. A konsekwencją może być utrata zaufania naszych czytelników i spadek ich liczby.

Korzystnym dla nas będzie reklamowanie tych rzeczy czy idei, które sami cenimy. Szczególnie wtedy, gdy sami przygotowujemy wpis sponsorowany. Zupełnie inaczej tworzymy tekst, gdy wierzymy w to, o czym piszemy.

Artykuł sponsorowany – Warto, ale pod warunkiem

Utrzymanie wysokiego poziomu naszego bloga to gwarancja jego popularności. To z kolei prowadzi do większego zainteresowania nim ze strony reklamodawców. Rezygnacji z publikacji artykułu sponsorowanego, który nie spełnia wymogów może okazać się dla nas korzystniejsza niż promowanie wszystkiego jak leci.

Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: Pixabay.com

Jacek P. Narożniak

Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.

Udostępnij post na:
Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Identyfikator
E-mail
Witryna internetowa