Artykuły poradnikowo-informacyjne w sklepie internetowym
Dziś z gęstwiny sklepów internetowych istniejących w sieci coraz trudniej się wybić, zyskując liczne grono klientów i jedną z czołowych pozycji w naszej branży. Dobry towar, konkurencyjne ceny oraz szybkość i rzetelność w realizacji zamówień już nie wystarczają. Trzeba przyciągać klientów także innymi sposobami. Jednym z nich są unikalne, zgodne z SEO opisy produktów, o których już trochę pisałem, drugim artykuły poradnikowo-informacyjne. Dlaczego akurat artykuły?
Co nam dają dobre i ciekawe teksty poradnikowo-informacyjne?
Korzyści, jakie możemy odnieść, uruchamiając na stronie swojego sklepu dział, w którym publikować będziemy artykuły poradnikowo-informacyjne są ogromne.
Artykuły poradnikowo-informacyjne wyróżnią nasz sklep internetowy na tle innych z tej samej branży!
Jeśli przyjrzymy się istniejącym sklepom internetowym zauważymy, że w gruncie rzeczy są do siebie podobne. Przynajmniej zdecydowana większość z nich. Nie chodzi mi tu o layout, czyli wygląd sklepu, ale o elementy, z których sklep się składa.
A zwykle składa się przede wszystkim z podstron z produktami, połączonych w kategorie i podkategorie oraz podstron z informacjami o sklepie.
Oczywiście wszystkie one są dla nas bardzo ważne, wręcz niezbędne, ale znajdziemy je w każdym innym sklepie internetowym. Natomiast dział poradnikowo-informacyjny posiadają tylko nieliczne z nich. Mając taki dział, zaczniemy się zatem wyróżniać z tłumu.
Artykuły poradnikowo-informacyjne zwiększą zainteresowanie naszą stroną użytkowników internetu – naszych potencjalnych klientów
Coraz więcej ludzi szuka informacji w internecie. Taka jest prawda, choć może nie wszystkim się to podoba. Dlatego powodzeniem cieszą się wszelkiego rodzaju portale informacyjno-poradnikowe. Publikując tego rodzaju teksty przyciągniemy uwagę ludzi, którzy szukają informacji.
Oczywiście nas najbardziej interesują internauci, którzy mogą zostać naszymi klientami. Prowadząc zatem sklep zoologiczny, powinniśmy publikować artykuły o zwierzętach domowych.
Jeśli będą one rzetelne, ciekawe, przydatne dla czytelników i najlepiej pisane przez autorów, których nazwiska liczą się w sieci, zyskamy nie tylko na popularności wśród użytkowników internetu, ale i rangę autorytetu w naszej dziedzinie.
Artykuły poradnikowo-informacyjne podniosą naszą pozycję w wyszukiwarkach internetowych
Publikowanie różnorodnych artykułów poradnikowo-informacyjnych zdecydowanie podniesie naszą pozycję w Google, i to w sposób naturalny. Dlaczego?
Po pierwsze artykuły zwiększą i urozmaicą content, czyli treść na stronie naszego sklepu – i to znacząco. Po drugie, w dużym stopniu zwiększą liczbę słów i fraz kluczowych. Po trzecie zwiększą nasze szanse na pozyskanie linków do naszego sklepu z innych stron. I po czwarte zwiększą liczbę wejść na naszą stroną i ruch na niej.
Jednym słowem korzystnie wpłyną na te elementy strony internetowej, na które zwraca Google, przydzielając miejsce na liście wyników swej wyszukiwarki.
Artykuły poradnikowo-informacyjne zwiększą liczbę naszych klientów
Wszystkie wymienione wyżej korzyści, jakie odniesiemy z publikowania na stronie sklepu artykułów poradnikowo-informacyjnych sprowadzają się do jednej, dla nas najważniejszej: przyczynią się do zwiększenia liczby naszych klientów.
A o to nam przecież chodzi!
Tekst: Jacek P. Narożniak
Zdjęcie: Jeff Tabaco, Clickr.com
Jacek P. Narożniak
Dziennikarz, copywriter oraz specjalista od optymalizacji i pozycjonowania stron, serwisów i sklepów internetowych. Prywatnie wielbiciel zwierząt, a zwłaszcza kotów. Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj.
Na większości sklepach chyba nie ma czegoś takiego
Nie ma. A szkoda. Właściciele tych sklepów naprawdę dużo by zyskali, gdyby takie mieli.